insta

ou

Odyseja rozwija naszą kreatywność i pomysłowość. Możemy pokazywać tam swoje umiejętności. Spędzony razem czas i wspólne zadania doprowadziły nas do powstania przyjaźni. Dla nas to po prostu jedna wielka zabawa. Przeżywamy trudne chwile, ale dzięki temu powstają wspomnienia i tworzy się nasza wspólna pasja, którą jest Odyseja.
Pozdrawia grupa Odysejowa 5 klas

 

 

W roku szkolnym 2017/18 uaktywniło się w naszej szkole aż 5 grup odysejowych , które przygotowały się do eliminacji regionalnych Odysei Umysłu. Zespoły liczyły 5 - 7 osób z klas 4,5,6,7 i 2 SAG i każdy z nich przygotowywał się do występu, wybierając jeden z pięciu problemów obowiązujących w tym roku. Zajęcia odbywały się dwa razy w tygodniu, a po feriach zimowych większość prac związanych z rekwizytami odbywało się przedpołudniami w soboty. Przez cały czas grupom towarzyszył wielki entuzjazm.
W tegorocznych eliminacjach regionalnych występowały 123 drużyny. Tym bardziej jesteśmy dumni z naszych uczniów, którzy zaprezentowali się wspaniale,a zarazem dobrze się bawiąc. Przedstawili własne oryginalne rozwiązania problemów długoterminowych, a w zadaniach spontanicznych pokazali, że tworzą zespół niezawodny bez względu na okoliczności.

Trzem grupom udało się zakwalifikować do finału ogólnopolskiego!! A oto ich skład:

 

Grupa klas 4: Iga Popiołek, Maja Pęczek, Ola Piotrowska, Justyna Rymarzak, Nina Trojanowska i Artur Welenc
Problem 2: O co chodzi z emoji

Pora na opowieść o pewnym obrazku emoji – onegdaj słynnym, obecnie zapomnianym... Pokazując na scenie tę wymyśloną przez siebie historię, zespół wykorzysta trzy samodzielnie skonstruowane, trójwymiarowe, mechaniczne obiekty – wyobrażające różne piktogramy emoji. W trakcie spektaklu jeden z nich zwiększy swój rozmiar, drugi „ożyje” – przeistaczając się w postać odgrywaną przez członka drużyny, a trzeci – przemieni się w jeszcze inne emoji. W przedstawienie wplecione będą też: układ choreograficzny, jakiegoś rodzaju techniczna reprezentacja wysyłania wiadomości tekstowej oraz efekty dźwiękowe wzbogacające widowisko... Dlaczego widowisko? Bo częścią występu nie mogą być wypowiadane słowa ani żadne inne wytwory ludzkiego głos.

 

Grupa klas 5: Martyna Bator, Maja Jagniewska, Aurelia Cotta,Tosia Sadowska, Zuzia Rudziks, Natalia Kamińska i Gosia Rutkowska
Problem 3: Bajdokument - prawie prawda

Bywa, że jedna historia niejedną ma wersję, a fikcja może wyglądać na fakt... Drużyna stworzy i zaprezentuje humorystyczne przedstawienie nawiązujące do klasycznego dzieła literackiego, wybranego z określonej listy. Przynajmniej dwóch bohaterów owej książki – z perspektywy których pisarska opowieść jest rzeczywistością – wspominać będzie wydarzenia, w jakich „uczestniczyło”, i sprzeczać się, co do ich przebiegu – dodając, pomijając, kwestionując, wyolbrzymiając i przejaskrawiając rozmaite szczegóły. Cały spór zaprezentowany zostanie w konwencji paradokumentu – ze wszystkimi charakterystycznymi dlań elementami, takimi jak „wywiady” z bohaterami, sceny „zza kulis”, akcja „na żywo” i głos „zza kadru”. Jak było „naprawdę”, wyjaśni sędziom oraz publiczności wymyślona przez zespół postać świadka, o której powieściowy oryginał nie wspomina...

 

Grupa klas 6: Katja Zimny, Olga Palikowska, Kalina Kalwasińska, Zosia Panek, Natalia Leżuchowska i Karolina Pelc
Problem 5: Nieziemska miejscówka

Gdzieś w odległej galaktyce... Gdzie wkoło kosmos, ostateczna granica... Jest takie miejsce, w którym istoty z wielu światów zatrzymują się, by zatankować, przekąsić coś i odpocząć. Zespół ma za zadanie przygotować i odegrać dowcipny spektakl o pozaziemskiej miejscówce, gdzie mają zwyczaj spotykać się międzygwiezdni podróżnicy. Odwiedzą ją trzej oryginalni przybysze z różnych planet, z których przynajmniej dwaj pomówią o poszukiwaniach pewnego kosmicznego skarbu. Ponadto, w owym znanym z nowatorskiej rozrywki miejscu zatrudniony będzie pochodzący z Ziemi ludzki pracownik, pojawi się jakiegoś rodzaju jedzenie, a także futurystyczna mapa, która z dwuwymiarowej zmieni się w trójwymiarową.

 

Lucyna Dorawa-Bilanicz
(19 czerwca 2018r.)